Projecten

 

Parttime/Interim CFO (zelfstandig)
maart 2021 — heden

Als parttime & Interim CFO actief in het MKB bij verschillende ondernemingen. Variërend tussen de 1 en de 8 dagen per maand per klant. Actief binnen de zorg, B2C online, online marktplaats, internationaal transport, energietransitie, toerisme, facility


World of Delights Holding BV (CFO)

november 2008 — februari 2021

Internationaal (Nederland, Denemarken, Duitsland, Italie, Engeland, Finland en Thailand) opererend familiebedrijf gespecialiseerd in Airport Retail en Tourism met circa 1.000 personeelsleden en een omzet van circa € 150 mio

  • Arbeidsvoorwaarden geharmoniseerd; 5 verschillende CAO’s naar 1 in overleg met Ondernemingsraad en vakbond FNV
  • ICT systemen geharmoniseerd en gestandaardiseerd; ERP, Uren en Rooster, POS, Salaris
  • Juridische en fiscale herstructurering doorgevoerd
  • Horizontaal overleg met belastingdienst opgezet
  • Reorganisaties doorgevoerd met en zonder gedwongen ontslagen
  • Meerdere succesvolle overnames begeleid (fiscale-, juridische- en financiele due diligence uitgevoerd en aangestuurd)
  • Bedrijfsovergang/opvolging binnen familie begeleid (financieel, fiscaal, juridisch en emotioneel)
  • Vererving binnen familie begeleid (fiscaal)
  • Tourism tak verzelfstandigd en organisatorisch afgesplitst
  • Retail tak gereorganiseerd en klaar gemaakt om door COVID-19 crisis heen te komen
  • Opzetten van Tourism Group Accounting en aansturing Finance & Control afdelingen, in zowel binnen als het buitenland

  

Koninklijke Capi-Lux Holding BV (CFO)

januari 2006 — oktober 2008

Internationaal (Nederland, Finland, Noorwegen, Denemarken, Duitsland, Italie en Zuid-Afrika) opererend familiebedrijf gespecialiseerd in Airport Retail met circa 450 personeelsleden en een omzet van circa € 100 mio

  • Na de overname van Tracks & Take Off Multitronics BV de 2 bedrijven met verschillende culturen geïntegreerd
  • Reorganisatie doorgevoerd met gedwongen ontslagen. Sociaal Plan opgesteld en onderhandeld met enerzijds de Ondernemingsraad en anderzijds Vakbond FNV
  • Nieuwe managementinfo opgezet gebaseerd op KPI’s
  • Medeverantwoordelijk voor strategische herorientatie

 

Tracks & Take Off Multitronics BV (Financieel Directeur)

januari 2002 — december 2005

Internationaal (Nederland, Engeland, Duitsland, Italie en Denemarken) opererend familiebedrijf gespecialiseerd in Airport Retail met circa 300 personeelsleden en een omzet van circa € 62 mio

  • Crisismanagement na 9/11
  • Heronderhandeld concessie contract Luchthaven Schiphol
  • Opzetten en managen inventarisatie 40 locaties over heel Europa
  • Managementinformatie opnieuw opgezet. Rapportage versneld en Balanced Scorecard ingevoerd
  • Nieuw variabel beloningssysteem opgezet en geïmplementeerd
  • Nieuwe leaseregeling opgezet en geïmplementeerd
  • Diverse joint ventures opgezet
  • Samen met de DGA, Michael van Praag, verantwoordelijk voor de turnaround (van verlies naar winst) in 2004. Benoemen en oplossen bleeders. Bleeders zijn activiteiten waar iedere dag geld bij moet. Opgelost door eerst te proberen de bestaande contracten te heronderhandelen en ultiem door het beëindigen van deze activiteiten.
  • Samen met de DGA verkoop van de onderneming gerealiseerd. Waaronder opstellen informatie memorandum, begeleiden due diligence onderzoek koper, voeren van onderhandelingen over koopsom en het uiteindelijke koopcontract

 

IQUIP Informatica BV (Manager)

juni 1999 — december 2001

Automatiseringsbedrijf (dochter CAP GEMINI) met circa 1500 personeelsleden en een omzet van circa € 150 mio.

  • Als manager de administratie afdeling van puur registratie naar Finance & control gebracht. De tijdigheid en betrouwbaarheid van de managementinformatie sterk verbeterd. De jaarafsluiting geoptimaliseerd met als resultaat een goedkeurende accountantsverklaring binnen 3 weken na jaar einde
  • Medeverantwoordelijk voor het opzetten van een bedrijf in Duitsland
  • Mede ontwikkeld een implementatieplan met betrekking tot strategische heroriëntatie van IQUIP inclusief nieuw besturingsmodel. Naar aanleiding van de strategische heroriëntatie de AO/IC opnieuw ingericht en de managementinformatie opgezet
  • Functie van Divisiecontroller opgezet en ingevuld
  • Centrale controlling opgezet en ingevuld

 

Aero Groundservices BV (Manager)

april 1997 — mei 1999

  • Vliegtuigafhandelaar met circa 1000 personeelsleden en een omzet van circa € 60 miljoen
  • Als manager de administratie afdeling van puur registratie naar Finance & control gebracht. De tijdigheid en betrouwbaarheid van de managementinformatie sterk verbeterd 
  • Medeverantwoordelijk voor het opzetten van een bedrijf in België

 

Meijer & Kruijt Accountants Amstelveen (Consultant)

januari 1991 — maart 1997

Accountants- en belastingadvieskantoor, gemengd AA-RA praktijk met circa 35 medewerkers

  • In de rol van hoofd van de afdeling(en) na een fusie 2 administratieafdelingen met verschillende culturen geïntegreerd
  • Vervolgens de afdeling van puur registratie naar administratie, advies en ondersteuning op AA-niveau gebracht,  nadruk op advisering en begeleiding van ondernemers in het MKB     
 
E-mailen
Bellen
Info
LinkedIn